Treba mi pomoć, ne razumem na kom principu se rade zadaci iz ove oblasti.
Konkretno probao sam da uradim zadatke od prošle godine sa medicine i ne razumem kako
1. U populaciji koja je u ravnoteži u kojoj je učestalost osoba sa recesivnim svojstvom 8 puta manja od učestalosti osoba sa dominantnim svojstvom
A) iste su učestalosti dominantnih homozigota i heterozigota
B) učestalost osobasa recesivnim svojstvom je 1/3
C) učestalost osobasa dominantnim svojstvom je 4/9
D) učestalost recesivnog alela je 1/9
E) učestalost heterozigota je veća od zbira učestalosti obe grupe homozigotnih jedinki
2. Kod dihibridnog ukrštanja dve jedinke genotipa AaBb i AABb može se očekivati da će u sledećoj generaciji učestalost jedinki sa oba dominantna svojstva biti:
A) 1/8
B) 6/8
C) 7/8
D) 6/16
E) 9/16
3. Muškarac sa ahodnroplazijom, čija je majka bila zdrava, u braku sa ženom normalnog fenotipa dobio je zdravog sina i obolelu ćerku. Kolika je verovatnoća da je obolela devojčica heterozigot?
A)0%
B)25%
C)33%
D) 75%
E) 100%
Zadaci iz genetike
- tsnena
- Glavni i odgovorni
- Posts: 2887
- Joined: 28 Nov 2007, 22:07
- Location: Požarevac
- Contact:
Re: Zadaci iz genetike
1. učestalost osoba sa dominantnim svojstvom jebiologijaprijemni wrote:Treba mi pomoć, ne razumem na kom principu se rade zadaci iz ove oblasti.
Konkretno probao sam da uradim zadatke od prošle godine sa medicine i ne razumem kako
1. U populaciji koja je u ravnoteži u kojoj je učestalost osoba sa recesivnim svojstvom 8 puta manja od učestalosti osoba sa dominantnim svojstvom
A) iste su učestalosti dominantnih homozigota i heterozigota
B) učestalost osobasa recesivnim svojstvom je 1/3
C) učestalost osobasa dominantnim svojstvom je 4/9
D) učestalost recesivnog alela je 1/9
E) učestalost heterozigota je veća od zbira učestalosti obe grupe homozigotnih jedinki
2. Kod dihibridnog ukrštanja dve jedinke genotipa AaBb i AABb može se očekivati da će u sledećoj generaciji učestalost jedinki sa oba dominantna svojstva biti:
A) 1/8
B) 6/8
C) 7/8
D) 6/16
E) 9/16
3. Muškarac sa ahodnroplazijom, čija je majka bila zdrava, u braku sa ženom normalnog fenotipa dobio je zdravog sina i obolelu ćerku. Kolika je verovatnoća da je obolela devojčica heterozigot?
A)0%
B)25%
C)33%
D) 75%
E) 100%
p²+2pq,
učestalost osoba sa recesivnim svojstvom je q²
prema zadatku je p²+2pq=8q²
to zamenimo u jednačinu p²+2pq+q²=1
8q²+q²=1, 9q²=1 odatle je q²=1/9, a samo q=1/3
onda je p=1-1/3, p=2/3
p²=(2/3)²=4/9, 2pq=2x2/3x1/3=4/9
p²=2pq
2. genotip AaBb obrazuje 4 tipa gameta: AB, Ab, aB i ab
genotip AABb, 2 tipa: AB i Ab
ukrstimo gamete svaki sa svakim u Panetovom kvadratu i dobijemo genotipove: AABB AABb AaBB AaBb
AABb AAbb AaBb AAbb
označeni genotipovi (6 od ukupono 8 ili 6/8) daju fenotip sa obe dominantne osobine
3. ahondroplazija se nasleđuje autozomno dominantno (dominantna alel A)
muškarac sa ahondroplazijom je heterozigot (Aa) jer je njegova majka zdrava (aa),
žena je zdrava (aa)
P: Aa x aa
F1: Aa, Aa, aa, aa
bolesna kćer može da bude samo heterozigot (Aa), dakle, 100%
-
- prolaznik
- Posts: 14
- Joined: 15 Apr 2015, 10:24
Re: Zadaci iz genetike
Moze li neko malo da pojasni ove primere?
1. Izracunati diploidan broj hromozoma hipoteticnog organizma ako se zna da somatksa celija tog organizma ima 8 polinukleotidnih lanaca u G1 fazi.
Znaci 4 hromozoma ima 8 lanaca. Da li to znaci da je diploidan broj hromozoma 2n=4?
2. Razlika izmedju biljne i zivotinjske celije? (Korencic luka i embrion pastrmke) Kad crtam shemu, kod luka ne treba da crtam astere i centriole, a kod pastrmke treba? Odnosno, da li se mitoza biljne celije razlikuje od zivotinjske samo po tome?
1. Izracunati diploidan broj hromozoma hipoteticnog organizma ako se zna da somatksa celija tog organizma ima 8 polinukleotidnih lanaca u G1 fazi.
Znaci 4 hromozoma ima 8 lanaca. Da li to znaci da je diploidan broj hromozoma 2n=4?
2. Razlika izmedju biljne i zivotinjske celije? (Korencic luka i embrion pastrmke) Kad crtam shemu, kod luka ne treba da crtam astere i centriole, a kod pastrmke treba? Odnosno, da li se mitoza biljne celije razlikuje od zivotinjske samo po tome?
- tsnena
- Glavni i odgovorni
- Posts: 2887
- Joined: 28 Nov 2007, 22:07
- Location: Požarevac
- Contact:
Re: Zadaci iz genetike
1. 8 polinukleotidnih lanaca je 4 mol. DNK što je u G1 fazi istovremeno i 4 hromozoma, dakle, u pravu se 2n=4Anc95 wrote:Moze li neko malo da pojasni ove primere?
1. Izracunati diploidan broj hromozoma hipoteticnog organizma ako se zna da somatksa celija tog organizma ima 8 polinukleotidnih lanaca u G1 fazi.
Znaci 4 hromozoma ima 8 lanaca. Da li to znaci da je diploidan broj hromozoma 2n=4?
2. Razlika izmedju biljne i zivotinjske celije? (Korencic luka i embrion pastrmke) Kad crtam shemu, kod luka ne treba da crtam astere i centriole, a kod pastrmke treba? Odnosno, da li se mitoza biljne celije razlikuje od zivotinjske samo po tome?
2. da, kada se šematski predstavlja tako je
-
- prolaznik
- Posts: 14
- Joined: 15 Apr 2015, 10:24
Re: Zadaci iz genetike
Populacija broji 1000 ljudi i 360 ima M krvnu grupu a 640 zute zube. Koliko ljudi ima N krvnu grupu i bele zube?
1) 36% 2) manje od 10% 3) vise od 50% 4) 20%
1) 36% 2) manje od 10% 3) vise od 50% 4) 20%
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests