Osnovni uslovi za zivot celija?

Ovde možete tražiti pomoć za sve što vas muči u vezi biologije, nemojte mi slati privatne poruke.
r2d2
prolaznik
Posts: 11
Joined: 07 May 2009, 20:16

Osnovni uslovi za zivot celija?

Post by r2d2 » 08 May 2009, 00:03

Pozdrav svima!
Razmislajm o eventualnom vanzemaljskom zivotu i njegovom mogucem obliku. Inace sam laik pa ne zamerite na nestrucnosti!

1. Da li je teretski moguce postojanje zivota (recimo jednoceliskih organizma) koji iskljucivo koristi samo anabolizam (bez ili minimalno katabolizma)?

2. Ako sam dobro razumeo sledeci elementi su nuzni za funkcionisanje celije: Voda, ugljeni hidrati, masti, proteni,neorganske soli i minerali. Intresuje me da li postoje primeri zivota na zemlji koji funkcionisu bez ponekog od nabrojanog. Ako postoje jel moze neki primer sa objasnjenjem sta je izostavljeno.

3. Slozen oblik Vanzemaljskog zivota mozda (po mojoj laickoj predpostavci) podrazumeva ekosistem sastavljen iz mnostva razlicitih vrsta (lanac ishrane). Ipak da li je teoretski moguce da postoji simbioticki odnos vrsta (umesto lanca ishrane) koji bi evolucijski bili slozenije gradje?

4. Koji faktori najvise uticu na spoljasni izgled samog bica (hemijski sastav sredine,gravitacija, nacin ishrane, nacin razmnozavanja, nacin kretanja itd) Stalno mi na pamet dolaze recimo dinosaursi koji su bili izuzetno krupniji u odnosu na danasnje zivotinje. Sta je to sto je uticalo na njihov oblik, i velicinu? Ako je previse komplikovano pitanje moze i zasto se jednoceliski organizmi razlikuju po obliku?

User avatar
tsnena
Glavni i odgovorni
Posts: 2887
Joined: 28 Nov 2007, 22:07
Location: Požarevac
Contact:

Re: Osnovni uslovi za zivot celija?

Post by tsnena » 08 May 2009, 21:41

1. ako sam dobro razumela pitaš da li neko imaginarno biće može samo da sintetiše materije, a da ih ne razlaže?